Strategii de marketing online pentru startup-uri sau afaceri la inceput de drum

Antreprenoriatul nu mai este doar o notiune gasita in dictionarele de specialitate. Resursele nelimitate, accesul la fonduri europene si ideile tot mai bune de afaceri i-au determinat pe multi sa devina antreprenori si sa porneasca afaceri care se dovedesc a fi de un real succes. Antreprenorii aflati la inceput de drum au insa nevoie de strategii foarte bine puse la punct pentru a se putea mentine pe piata si a se dezvolta in directia dorita. Una dintre cele mai simple strategii abordate de cei care si-au pus pe picioare o mica afacere este cea de marketing online. Componenta online inseamna din start costuri mai mici, acces la multe instrumente online pentru stabilirea unor targeturi reale, pentru monitorizare si control pe parcursul implementarii campaniilor. Strategiile de marketing digital sunt destul de multe si se pot implementa destul de simplu asa ca trebuie alese cu grija.

Ideea este sa stii ce sa alegi si cum sa combini mai multe strategii de marketing in asa fel incat la final bugetul alocat campaniilor de promovare online sa fie cat mai mic si impactul sa fie cat mai mare. Strategiile de marketing digital trebuie sa fie adaptate nevoilor publicului tinta, clientii se asteapta ca ele sa fie deja implementate si sa fie bine puse la punct, accesibile, usor de inteles pentru cei carora li te adresezi, sa nu fie prea scumpe. Pe langa acestea strategiile de marketing online trebuie sa fie valoroase, sa aduca rezultate vizibile si usor de contorizat, sa fie implementate si gandite intr-un timp destul de lung, nimic nu se face pe fuga daca se doreste o campanie cu rezultate eficiente. Acum ca stim cam cum ar trebui sa arate o strategie de marketing digital e timpul sa vedem si cateva dintre cele mai eficiente pentru un startup sau o afacerele la inceput de drum.

Una dintre strategiile usor de pus in aplicare este cea de personal branding. Inainte sa te ocupi de brandul companiei, de imaginea ei, ocupa-te de cea personala, prin imaginea personala impecabila promovezi mai simplu brandul. Personal brandingul iti permite sa te intalnesti si cu o multime de oameni si sa gasesti cele mai bune combinatii de idei de business si de dezvoltare pentru o afacere de succes pe termen lung. Content marketingul se poate transforma intr-o strategie cu un potential urias pentru afacere, de exemplu prin ebook-uri poti atrage download-uri, signup-uri si conversii, traficul pe site poate creste substantial. Versatilitatea si eficienta content marketingulului il plaseaza pe primele locuri atunci cand incepi sa gandesti strategiile de marketing digital pentru compania pe care o conduci.

Optimizarea pentru motoarele de cautare este o alta strategie prin care site-ul companiei va deveni mai vizibil, vei fi gasit mai rapid atunci cand potentialii clienti au nevoie de produsele si serviciile tale. Campaniile SEO nu costa asa de mult, daca te ocupi in permanenta de crearea de continut de calitate SEO-ul va fi si mai simplu, motoarele de cautare te vor gasi mult mai simplu. Optimizarea conversiilor, o strategie la fel de importanta, se refera la ceea ce fac clientii odata ce ajung pe site, rata conversiei trebuie sa fie destul de mare ca sa ai sansa sa rezisti pe piata, clientii care intra pe site trebuie sa si cumpere sau sa solicite servicii, nu numai sa priveasca doua-trei minute si sa plece spre alte site-uri. La toate acestea se mai adauga social media marketing, realizat prin retelele de socializare si postari adaptate nevoilor clientilor si email marketingul, care nu costa mai nimic, dar e nevoie de subscriberi si de newslettere si lucrurile se simplifica mult dupa.

No comments:

Post a Comment