Piata auto din Romania a suferit schimbari majore in ultima perioada, vanzarile de autoturisme din 2013 fiind in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut. Atat masinile noi cat si cele second-hand nu mai prezinta un asa mare interes pentru dorintori, acestia preferand sa aleaga acum alte alternative de transport (taxiurile sau mijloacele de transport in comun) pentru a se deplasa la serviciu, acasa sau in alte locatii.
Prin urmare si numarul inmatricularilor s-a micsorat substantial, fiind direct proportional cu procesul de cumparare al masinilor. Rata crescuta a somajului si instabilitatea locului de munca i-a facut pe romani sa fie mai atenti la siguranta zilei de maine, in loc sa cheltuiasca o suma de bani lunar pentru intretinerea unui autoturism, care nu pare sa le aduca niciun profit major. Astfel, multi au renuntat la ideea de a mai cumpara un autoturism, pe care sa nu il conduca decat in zilele de weekend. Desi, odata cu instalarea crizei economice in Romania, multe domenii au avut de suferit, piata auto parea sa se mentina pe linia de plutire. Se pare totusi ca si acest segment a fost vizibil afectat, iar acest lucru se reflecta acum prin scaderea cozilor de la ghiseele de inmatriculari auto. In consecinta, drpciv (Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor) a inmatriculat cu 45% mai putine autoturisme decat in lunile ianuarie - august ale anului 2012.
Un alt motiv important pentru care romanii au fost nevoiti sa renunte la masina in favoarea altor mijloace de transport, a fost reprezentat de cresterea de pret a combustibilului. Se pare ca suma tot mai mare pe care acestia sunt nevoiti sa o platesca pentru a putea circula, i-a determinat, in cele din urma, sa isi scoata la vanzare autoturismul. Salariul si-asa destul de mic a dus in timp la incapabilitatea de a mai plati combustibilul necesar deplasarii.
Prin urmare si numarul inmatricularilor s-a micsorat substantial, fiind direct proportional cu procesul de cumparare al masinilor. Rata crescuta a somajului si instabilitatea locului de munca i-a facut pe romani sa fie mai atenti la siguranta zilei de maine, in loc sa cheltuiasca o suma de bani lunar pentru intretinerea unui autoturism, care nu pare sa le aduca niciun profit major. Astfel, multi au renuntat la ideea de a mai cumpara un autoturism, pe care sa nu il conduca decat in zilele de weekend. Desi, odata cu instalarea crizei economice in Romania, multe domenii au avut de suferit, piata auto parea sa se mentina pe linia de plutire. Se pare totusi ca si acest segment a fost vizibil afectat, iar acest lucru se reflecta acum prin scaderea cozilor de la ghiseele de inmatriculari auto. In consecinta, drpciv (Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor) a inmatriculat cu 45% mai putine autoturisme decat in lunile ianuarie - august ale anului 2012.
Un alt motiv important pentru care romanii au fost nevoiti sa renunte la masina in favoarea altor mijloace de transport, a fost reprezentat de cresterea de pret a combustibilului. Se pare ca suma tot mai mare pe care acestia sunt nevoiti sa o platesca pentru a putea circula, i-a determinat, in cele din urma, sa isi scoata la vanzare autoturismul. Salariul si-asa destul de mic a dus in timp la incapabilitatea de a mai plati combustibilul necesar deplasarii.
No comments:
Post a Comment