Moduri nebunesti in care media online ne minte
Povesti fara surse credibile sau cu surse de proasta calitate. Ori ai surse credibile, ori ceea ce spui nici nu s-a intamplat. Cam asta e o regula de aur atunci cand vrei sa citesti ceva pe Internet. Daca pe un website gasiti niste informatii care par cam cusute cu ata alba mai bine verificati in alte parti pana sa credeti o iota din ce se spune. Jurnalistii stiu prea bine asta: o stire e valida daca ai confirmare din cel putin trei surse, daca nu mai multe. Cu cat mai multe si mai de incredere, cu atat mai bine. Emfaza este pusa pe reputatie. Multe site-uri chiar isi pun sursele la vedere, insa legaturile catre ele nu prea isi au rostul, pentru ca paginile respective sunt de proasta calitate. Cel mai prost exemplu e The Daily Mail. Intrucat pare ca e un site cu stiri reale, scrise de jurnalisti reali, sute de bloguri si de agregatoare preiau orice in nestire. Din nefericire, mai multe povesti aparute acolo sunt inventate. Publicatia are proasta reputatie de a inventa orice numai sa creasca traficul. Cu toate astea, BBC, The Huffington Post, Time, publicatii de incredere, au republicat stirea despre Beijing si postarea soarelui fals pe ecrane uriase in oras atunci cand poluarea atinsese cote alarmante. Multe alte site-uri fac la fel si citeaza niste locuri din vastul internet care au zero credibilitate si vehiculeaza intens informatii false.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment