Jocuri preferate

Recunosc, acum ca am crescut nu ma mai simt atat de atrasa de jocuri. Nu ma joc nici macar online. Nu imi plac jocurile de actiune in care trebuie sa sar peste trenuri, sa evit obstacole, sa nu fiu lovita de ceva si sa imi pierd vietile. Nu ma dau in vant nici dupa jocuri cu masini, sau alti monstruleti si animalute. Cred ca ma atrag mai mult cele in care trebuie sa imi pun mintea la contributie. De obicei ma joc pe telefon, imi e mai la indemana si ma relaxeaza. 

Am cateva jocuri la care nu pot renunta si care imi schimba in bine starea de spirit: Unblock me, Color mania si 100 Floor. Poate ca m-am jucat prea mult in copilarie tot felul de jocuri cu Prince of Persia, Mario, NFS si alte iar acum nu ma mai simt deloc atrasa de ele . Stiu ca aveam o colectie mare de cd-uri cu jocuri educative, in special in limba engleza. Cred ca asa am invatat eu limba engleza, jucandu-ma spanzuratoarea. Jocurile sunt benefice atunci cand ai ceva de invatat din ele. E bine sa le cumperi celor mici jocuri care sa ii stimuleze din punct de vedere intelectual, care sa le dezvolte vocabularul, sa ii ajute sa invete eventual si o limba straina. Posibilitatile acum sunt mult mai mari decat inainte iar jocurile sunt din ce in ce mai evoluate si mai bine gandite astfel incat copiii sa beneficieze de pe urma lor. Au mult mai multe surse din care pot prelua informatiile si sunt mult mai avantajati din punct de vedere tehnologic. Copiii din ziua de azi ar trebui sa poata citi si vorbi mult mai devreme ca noi. Insa pe partea cealalta au de pierdut, parca nu isi traiesc copilaria atat de frumos pe cat ne-am trait-o noi. Parca nu ii mai vezi pe afara jucandu-se “de-a v-ati ascuns” sau “pestii si rechinii”, ci isi petrec majoritatea timpului in fata calculatorului. 

Parintii sunt cei care ar trebui sa intervina in astfel de situatii si sa le limiteze cumva timpul de stat la calculator si pe internet. Trebuie sa le fie distribuit timpul intr-un mod cat mai benefic pentru dezvoltarea lor emotionala, mentala si sociala.

No comments:

Post a Comment