Gustul Italiei mai aproape...

Lasagna, lasagna. Hmm…o aroma imbietoare cuprinde atmosfera; este mirosul care imi aminteste de bucataria mamei mele, care pregatea cea mai buna lasagna. Am vrut sa aflu secretul, asa ca am intrebat-o reteta. Va destanui si voua modul cum puteti cuceri inimile si, de asemenea, stomacurile familiei.

Ingredientele necesare sunt: lasagna (mama mea cumpara de la Monte Bianco), parmezan, carne tocata, lapte, faina, unt si condimente (nucsoara, piper macinat, sare).

Modul de preparare este simplu. Pentru a nu se lipi trebuie sa ungeti tava cu unt (sau ulei) si sa asezati frumos si uniform primul strat de lasagna. Continuati prin a pune straturile in tava. Peste fiecare trebuie sa presarati parmezan care, pe langa un gust deosebit, ofera o culoare frumoasa, aramie. Deasupra turnati sosul  Bechamel si unt si acoperiti tava cu folie. Am auzit ca folia de aluminiu nu este sanatoasa, de aceea eu folosesc de copt. Puneti tava la cuptor aproximativ o jumatate de ora (timpul depinde de aragazul fiecaruia). Dupa 20 de minute indepartati folia si mai lasati tava la cuptor inca 10 minute.

Am pomenit de sosul Bechamel. Reteta nu este grea. Untul se pune la incins si  se presara faina. Amestecam continuu si adaugam cate putin lapte. Se condimenteaza cu sare, piper si nucsoara. Deasupra se presara parmezan.

Este o reteta simpla, dar foarte gustoasa. Nu este nevoie sa mergi sute de kilometri, pentru ca o portie de lasagna iti aduce Italia mai aproape.

No comments:

Post a Comment